Ben jij een enthousiaste starter of een gedreven rot in het vak en wil je je carrière naar een hoger niveau tillen? Bij Mediafin, de uitgever van De Tijd en L’Echo, kom je terecht in een succesvol mediabedrijf. Innovatie, ambitie en ondernemingszin maken deel uit van ons DNA. Talent vormt de kern van wie we zijn, daarom hechten we ook zoveel belang aan je persoonlijke ontwikkeling, een fijne werksfeer en een aangename werkomgeving op de bruisende site van Tour & Taxis.
Mediafin, uitgeverij van onder andere De Tijd, is op zoek naar een datajournalist en digital storyteller (m/v/x).
De Tijd is dé kritische kwaliteitskrant van Vlaanderen voor een ondernemend publiek. Een brede zakenkrant die focust op alles wat reilt en zeilt in de wereld van politiek en economie, ondernemen, technologie en innovatie en financiële markten. De Tijd wil, op papier én digitaal, een onmisbaar instrument zijn voor zijn lezers: mensen die initiatief nemen.
Om ons datateam te versterken zijn we op zoek naar een cijfervaardige en digitale journalist die de brug kan slaan tussen journalistiek, datawetenschappen en digital storytelling:
Als datajournalist bij De Tijd jaag je op originele (nieuws)verhalen die de belangrijkste thema’s van het moment op de kaart zetten en helpen begrijpen.
Je beschikt daarvoor over een frisse blik op de actualiteit en ziet kansen om met data de nieuwsdossiers van De Tijd op de kaart te zetten en uit te diepen.
Daarnaast werk je nauw samen met de redactie en ondersteun je hen bij het verwerken en visualiseren van kwantitatieve gegevens.
Om deze rol succesvol te vervullen, heb je een uitstekende kennis van Excel en andere tools waarmee je grote hoeveelheden data kunt verwerken, zoals python of R. Ook geografische gegevens krijg je verwerkt via GIS-software.
Je werkt nauwkeurig en beschikt over een basiskennis statistiek. Daarnaast ben je in staat om de inzichten die je verwerft uit kwantitatief onderzoek op een begrijpelijke manier te vertalen in tekst en grafieken voor zowel collega-journalisten als lezers.
Je hebt affiniteit met information design, typografie, ux/ui-design en bent in staat om mee te bouwen aan interactieve webpagina’s en visualisaties op basis van HTML, CSS en Javascript (D3.js).
Als persoon ben je erg gemotiveerd en kun je zelfstandig werken. Bovendien heb je affiniteit met het DNA van De Tijd en wil je aan de slag in een uitdagende en creatieve rol waarin je jouw passie voor data, journalistiek en visueel ontwerp kunt combineren.
Bij Mediafin kom je terecht in een succesvol mediabedrijf. Innovatie, ambitie en ondernemingszin maken deel uit van ons DNA. Talent vormt de kern van wie we zijn. Daarom hechten we veel belang aan je persoonlijke ontwikkeling, een fijne werksfeer en een aangename werkomgeving op de bruisende site van Tour & Taxis.
Jobtoolz verzamelt anonieme gegevens voor het verbeteren van de gebruikerservaring. Lees hier het cookiebeleid van Jobtoolz.
Wij verzamelen met behulp van Jobtoolz, ons online sollicitatieplatform, uw persoonsgegevens om kwaliteitsvolle aanwerving- en selectieprocessen mogelijk te kunnen maken.
Het verstrekken van deze persoonsgegevens is dan ook een noodzakelijke voorwaarde om het sollicitatietraject te doorlopen.
Bij de verzameling en verwerking van uw persoonsgegevens respecteren wij steeds de regelgeving inzake bescherming van persoonsgegevens, evenals de Algemene Verordening Gegevensbescherming (“AVG” of GDPR”).
Voor meer informatie over de manier waarop wij uw persoonsgegevens verwerken, verwijzen wij naar onze privacy policy.
Wil je meer weten over het privacybeleid van Jobtoolz Klik hier